-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:771 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

نقش اسلام و مسلمين در پيشرفت صنعت چه بود؟
اگر با كمي دقت قوانين و دستورات نوراني اسلام را مطالعه كنيم خواهيم ديد كه دين اسلام در جميع شؤون، سياسي و اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي، كشاورزي و نظامي و غير آنها، داراي بهترين قانونها است، اسلام و تعاليم عاليه ي قرآن در گذشته نشان داد كه چگونه مي تواند پست ترين طبقات را به اوج عظمت و عزت برساند.
آري در آنروزي كه اسلام و احكام قرآن عملا اجرا مي گرديد به خوبي نشان داد و اثبات كرد كه چگونه مي تواند از عقب افتاده ترين ملتها نيرومندترين حكومت ها و متمدن ترين ملتها را به وجود آورد. روزيكه مسلمين در بغداد و اسپانيا بزرگترين دانشگاهها را دارا بودند جهال و خرافات بر سراسر جهان مغرب(اروپا و آمريكا) حكومت مي كرد و حتي چندين قرن بعد از آن رجال و شخصيت هاي علمي را كه تازه در مغرب زمين ظهور كرده بودند به جرم داشتن عقايد علمي زنده در آتش مي سوزانيدند.
در اينجا مناسب است مقداري از نقش اسلام و مسلمين در تمدن را از زبان دانشمندان مغرب براي شما بازگو كنيم.
1. دكتر گوستاولوبون، مستشرق و وزير سابق فرانسوي مي نويسد كتابهاي پزشكي محمد زكريا رازي در دانشكده هاي پزشكي اروپا تا مدت زيادي جزء كتابهاي درسي بود و مي گويد كتابهاي بوعلي به تمام زبانهاي دنيا ترجمه شده و تا مدت شش قرن اصول و

ـ1076ـ
E
مباني طب شناخته مي شد.
2. مسيوسديو، مورخ مشهور فرانسوي مي نويسد ترقي تمدن امروز اروپا مرهون دانشهايي است كه اسلام در سراسر شرق و غرب منتشر ساخت و حقيقتاً بايد اعتراف كرد كه مسلمين استادان اوليه ملل اروپا بوده اند.
3. دنبورت مي گويد بايد اعتراف كرد كه علوم طبيعي، فلكي، فلسفه، رياضيات كه در قرن دهم اروپا را زنده نمود از قرآن گرفته شده بلكه اروپا رهين ملت اسلام است.
اگر بخواهيم در اين جهت وارد شويم سخن به درازا مي كشد و از باب نمونه همين قدر كفايت مي كند.
آري، سيادت و آقائي و پيشتازي تمدن و انقلابات علمي و صنعتي تا آن هنگام منحصراً در اختيار مسلمانان بود كه فقط قرآن بر آنها حكومت مي كرد نه چيز ديگر.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ1077ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.